Defender teeb alates 2026. aastast FIA maastikuralli maailmameistrivõistluste (W2RC) viiel etapil kaasa kahe sõidukiga võistlusklassis, kus osalevad seeriaautodel põhinevad võistlusautod (Stock). Dakari rallil osaleb Defender alates 2026. aastast kolme võistlusautoga.
FIA uued võistlusmäärused, mille eesmärk on teha Stock-võistlusklass oluliselt konkurentsivõimelisemaks, rakenduvad 2026. aastal. Uute eeskirjadega lubatud suurem jõudlus võimaldab Stock-võistlusklassis suurepäraselt tõestada Defenderi äärmist vastupidavust ja võimekust. FIA ja Dakari ralli korraldajad tegid Stock-klassi määrustes muudatusi, et vastata suure jõudlusega nelikveoliste maasturite ja linnamaasturite aina kasvavale populaarsusele.
Defender valis Dakari ralli ja FIA World Rally Raidi maailmameistrivõistluste võistlusauto aluseks OCTA. Peatamatu Defenderi perekonna jõudluskangelane OCTA näitab oma äärmuslikku võimekust maailma kõige raskematel maastikusõidu võistlustel.
Mark Cameron, Defenderi tegevjuht: „Teame, et Dakari ralli on meeletu väljakutse, kuid Defender OCTA ühendab endas tohutu jõudluse Defenderile iseloomuliku võimekuse ja vastupidavusega. Maailma kõige nõudlikumal maastikurallil osalemine on meie senise kõige äärmuslikuma Defenderi ülim proovikivi. Olen kindel, et OCTA on väga konkurentsivõimeline maastikuralli sõiduk.“
James Barclay, JLR Motorsporti tegevdirektor: „Viia Defender OCTA Dakari ralli võistlustulle on uskumatult põnev väljakutse. OCTA on õige platvorm, et autentselt näidata Defenderi võimekust maastikumootorispordi suurimal väljakutsel. Meid ootab ees aasta täis põhjalikke ettevalmistusi, testimisi ja õppimist, et olla valmis startima Dakari rallil 2026. aastal. Meil oli visioon seeriaautodel põhinevate võistlussõidukite tulevikust maastikurallidel, seetõttu on olnud uskumatult positiivne tegutseda koos ASO, FIA ja teiste tootjatega ning teha koostööd Stock-kategooriale uute reeglite loomisel. Meie meeskond on juba tublisti edenenud ja ootame väga võistlemist nii Dakaril kui ka W2RC-l – maailma kõige raskematel maastikuvõistlustel.”
Dakari rallil võistlemiseks oli Defender OCTA loomulik valik – kõige aluseks on selle loomuomane vastupidavus koos Defender OCTA kohandatud geomeetria ja kinemaatilise disainiga. Spetsiaalselt ettevalmistatud võistlussõidukid jagavad Defender OCTAga kerearhitektuuri, jõuülekannet ja jõuallikat vastavalt Dakari ja W2RC reeglitele. Jõuallikaks on Defender OCTA 4,4-liitrine kahe turboga V8 mootor.
Defender OCTA aluseks – ja seda ka võistlussõidukite puhul – on tugev D7x kerearhitektuur. Tuginedes kergele alumiiniumist monokokk-kandmikule, mis on iga Defenderi aluseks, on see kolm korda tugevam kui traditsioonilised konstruktsioonid raamile asetuva kerega ja tagab muljetavaldava väändejäikuse, et näidata Defenderi peatamatut võimekust ja vastupidavust.
Defender OCTA on W2RC võistlusprogrammis osalemiseks enesestmõistetav valik ka seetõttu, et tegemist on kõige kiirema ja võimekama Defenderiga, mis eales tehtud. Peatamatu maastikusõiduvõimekus ja tugevus on iga Defenderi kesksed omadused, ühtlasi on need ka maastikurallide võistlusautode tuumikomadused.
Põhjalik Defenderi võistlustestide- ja arendusprogramm on juba käimas. See kulmineerub katsevõistluste ja täismeeskonna startidega selle aasta lõpus, enne kui 2026. aastal antakse start Dakari rallile ja FIA maastikuralli maailmameistrivõistlustele.