Tuntud luksusmark Range Rover tõi Milano disaininädalal vaatajate ette installatiivse vaatemängu Futurespective: Connected Worlds (tõlkes: Tulevikuvaade: ühendatud maailmad). Tegemist on Range Roveri esimese installatsiooniga, mis loodi koostöös California innovatiivse disaini stuudioga NUOVA, mis loob kaasahaaravaid ruumilisi disainiprojekte.
18. sajandist pärit Palazzo Belgioiosos esitletud installatsioon oli avatud 8.–11. aprillini. Futurespective: Connected Worldsi dünaamiline kogemus viis külastajad rännakule kahte ajaportaali. Koos Range Roveri enda loomingulise meeskonnaga jutustas NUOVA läbi filmiliku teekonna visuaalselt lugu Range Roveri disainist ja jätkuvast mõjust kaasaegsele luksusele läbi kahe eristuva ajastu:1970. aastast ja 2025. aastani.
Tegemist oli multisensoorse kogemusega, kus interjöörid sisaldasid eritellimusel valmistatud mööblit ja kujundatud helimaastikke ning NUOVA süsiniknegatiivse luksusliku lõhnabrändi Aeir poolt selleks puhuks loodud lõhnu. Kogu disain oli loodud eksklusiivselt Range Roverile.
Ajaloolisest Piazza Belgioiosost sai ajarännu lava. Piazza keskel kõrgus 25-meetrine monoliit, mida kaunistas kuldne Range Roveri logo motiiv, mis oli väravaks ajarännakusse sisenemiseks. Esimene kapsel oli inspireeritud algupärasest 1970. aastate automüügisalongist, juhtides külastajad tagasi aega, kui algas Range Roveri sõidukite tootmine. Kapsli keskmes oli eriti märkimisväärne klassikaline Range Rover – margi kõige esimene eelseeria sõiduk, mis valmistati enne margi esitlemist avalikkusele 1970. aastal. Numbrimärki YVB 151H kandev sõiduk troonis keset nostalgilist seitsmekümnendate interjööri.
Algupärases oliivirohelises värvitoonis kaheukseline eelseeria-auto oli paigutatud puitpaneelidega vooderdatud ruumi, mida iseloomustasid rikkalikud värvid ja kombatavad tekstuurid. Nii esitleti Range Roveri algust ja margi luksusliku disaini juuri. NUOVA oli disaininud ruumi jaoks vastavalt kohandatud mööbliesemed, sealhulgas veripunase diivani, valgest Carrara marmorist ümmarguse Enzo laua ja eritellimusel valmistatud lauatoolid.
Retro detailid – nagu akvaarium, ajaloolised esemed ja originaalvisandid – täiustasid ajastu õhkkonda. Ruumi valgustas 44 eritellimusel valmistatud sooja valgusega laevalgustit, rõhutades interjööri ikoonilisi siluette ja luksuslikke värve.
Tegemist oli mitmedimensioonilise kogemusega. Esimeses ajaväravas veedetud aega täitis orkestreeritud muusikaline esitus, mis mängis läbi Dorothy süsteemi. Kroomitud kõlar oli keset ruumi, mida täitis Grand Rose viirukilaadne lõhn, tuletades meelde seitsmekümnendate lõhnu vanade rahatähtede ja nahkpolsterduse nootidega. NUOVA oli loonud Range Roveri ajarännakute jaoks eritellimusel valmistatud väärisesemeid, lisaks eritellimusel disainitud mööblile. Koostöös Los Angeleses asuva luksusrõivaste ateljeega L’Equip valmistas NUOVA disainerrõivaste komplekti ajaränduritele, mis oli inspireeritud 1970. aastate töörõivastest ja Briti moest.
Siit liikusid külastajad järgmisse ajastusse. Range Roveri kaasaegset nägemust esindav teine kapsel oli tulevikku vaatav eeterlik ruum, mille prismaatiline valguskasti sisemus oli kaetud vertikaalsete peegelsammastega, mis sümboliseerisid aja kulgemist. Ruumi keskel seisis valgusvihkudes kõige uuem viienda põlvkonna Range Rover Autobiography – moodsate luksusreiside embleem.
Eritellimusel loodud metallikrohelise välisviimistlusega – austusavaldusena klassikalisele eelkäijale – sõiduk viis kahe auto ja kahe ruumi koosmõjuni, sümboliseerides margi teadlikku arengut ja identiteeti. See kapsel kutsus esile hetke järelemõtlemiseks, mida toetasid ruumi täitvad helid ja selleks puhuks loodud moodne lõhn Wet Stone.
Kogu ajarännaku kogemuse jooksul juhendasid külastajaid võõrustajad, kes kehastasid vastavat ajastut. NUOVA asutajad Enrico Pietra ja Rodrigo Caula ütlesid: „Range Rover on pikka aega olnud kaaslane eri põlvkondadele. Mark on aja jooksul sujuvalt arenenud, jäädes samas truuks oma eksimatult ära tuntavale identiteedile. Meie ajarännakud ei ole pelgalt nostalgilised või mängulised – see on kaamera, mille kaudu uurime, kuidas disain, innovatsioon ja viimistletud meisterlikkus põimuvad läbi ajastute. Koostöö margiga, mille juured on nii sügavalt pärandis, kuid mida juhivad edasi areng ja taasloomine, tundub meile loomuliku suunana.“