Pärast uue Range Roveri ülemaailmselt esmaesitlust Londoni Royal Covent Gardeni ooperiteatris esitleti uut luksusmudelit avalikkusele sama muljetavaldavalt ka Eestis. Teisipäeva õhtul kogunesid külalised Tallinnas Jaguar Land Roveri müügisalongi, et uue põlvkonna Range Roverit esimest korda oma silmaga näha.
“Ikoonilise linnamaasturi viiendat põlvkonda esitledes soovisime luua meeleoluka õhkkonna – tegu oli põneva sündmusega nii kokkutulnud külalistele kui ka Range Roveri esindajatele. See auto on põlvest põlve arenenud ja kasvanud kulutussõiduki staatusesse, meelitades enda rüppe eriilmelisi isiksusi erinevate valdkondade juhtidest, ambitsioonikatest loojatest ja ettevõtjatest kuni kuninglike perekondadeni välja. Täna õhtul saime tutvuda selle moodsaima versiooniga,” ütles Justė Jarušė, Jaguar Land Roveri juht Baltikumis.
Suurejoonelisel Eesti esmaesitlusel aitasid uut mudelit virtuaalkontserdiga tervitada Tšellopoisid, tuues uut Range Roverit varjanud LED-ekraanide abil kõigi kohalviibijateni meeleoluka muusikaelamuse. Intrigeeriva ja luksusliku maitseelamuse eest kandis hoolt Tuljaku restorani poolest tuntud Siigur Restaurants.
Juba viis aastakümmet luksusmaailmas teenäitajaks olnud Range Roverist on saanud väljapeetuse, inspiratsiooni ja tipptasemel tehnoloogia vaieldamatu etalon. Uus mudel kehastab tänapäevase luksuse kõrgtaset, pakkudes juhile ja reisijatele rohkem elegantsust, lisavarustust ja isikupärastamise võimalusi kui eales varem. Viienda põlvkonna mudel ühendab esteetika kõrgeima taseme kõige arenenumate tehnoloogiatega.
Iga uus Range Rover valmib brändi legendaarses Solihulli tehases, kus on nüüdseks avatud uus tipptasemel tootmisliin. Tegu on esimese mudeliga, mis põhineb uuel Land Roveri adaptiivsel MLA (Modular Longitudinal Architecture) platvormil. Tänu uuele platvormile on võimalik luksusmaastur varustada erinevate võimekate ajamitega, alates sisepõlemismootoritest kuni hübriid- või täiselektriliste valikuteni välja. Briti linnamaasturi täiselektriline versioon teeb oma debüüdi 2024. aastal.
Kliendid saavad mudeli vastavalt oma soovidele konfigureerida nii nelja-, viie- kui ka seitsmeistmelisena, seda nii standardse kui ka pikendatud teljevahega. Land Roveri uuenduslik integreeritud vedrustuse juhtimissüsteem tagab brändile omase mugavuse ja täpse juhitavuse – uue mudeli puhul on kasutusel kõige laiem valik vedrustustehnoloogiaid, mis seda tüüpi sõidukile kunagi paigaldatud on. Mugavuse viib uuele tasemele ka kolmanda põlvkonna aktiivne mürasummutussüsteem, tehes uuest Range Roverist ühe vaikseima auto turul.
Nelikveosüsteem tagab suurepärase stabiilsuse nii suurtel kiirustel kui ka kõige kitsamates oludes ning täiustatud elektrooniliselt juhitav õhkvedrustus kasutab eHorizoni navigatsiooniandmeid, et peagi saabuvatele teeoludele juba ennetavalt reageerida.
Uue Range Roveri juhi ja reisijate käsutuses on lai valik täiustatud funktsioone ning võimalus juhtida meelelahutust, kõnesid, navigatsioonisätteid ja muid valikuid ka häälkäsklustega. Tipptasemel Dual-nanoeTM X tehnoloogiat kasutav Cabin Air Purification Pro3 süsteem vähendab kõigele eelnevale lisaks märgatavalt viiruste ja bakterite hulka salongis, sealhulgas ka SARS-CoV-2 viiruseid.
Uue Range Roveri auhinnatud PiVi Pro meediasüsteemil on seni suurim kumer 13,1-tolline puuteekraan. Süsteemi kasutamise muudavad veelgi hõlpsamaks kaks integreeritud eSIM-kaarti, tänu millele saavad kõik tarkvarauuendused alati kiirelt tehtud, ilma et need segaks ülejäänud funktsioonide tööd.
Tänu uuele kaugparkimissüsteemile saab juht oma sõiduki muretult parkida ka raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse. Kui vastav valik on PiVi Pro süsteemis aktiveeritud, tuleb juhil vaid vabadest parkimiskohtadest sobiv välja valida. Seejuures tuvastab süsteem ise kitsad kohad, kuhu ainult kaugparkimise abil pääseb – seejärel võib juht autost väljuda ja lasta autol end ise prakimiskohale manööverdada.
Peagi turule jõudev Range Rover SV pakub oma auto isikupärastamiseks veelgi rohkem võimalusi. SV mudeli näol on tegu Briti kaubamärgi luksus- ja isikupärastamise eriversiooniga – need kaks tähte tähistavad mudeleid, mille on välja töötanud ettevõtte Special Vehicle Operations (SVO) disaini- ja inseneeriameistrid.
Koos SV versiooni tootmisega alustatakse ka pistikhübriidversioonide (PHEV) tootmist. Uue mudeli puhul saab vaid elektri jõul läbida kuni 100 km (vastavalt WLTP metoodikale), mis tähendab, et selle CO2 heited ei ületa kunagi 30 g/km piiri.
Esimene Range Rover jõuab Eestisse aprillis.